diumenge, d’abril 18

Eyjafjallajökull

L'únic precedent d'un fet volcànic com el que estem vivint va ser quan el volcà Tamora, en una illa anomenada Sumbawa, va entrar en erupció. L'any que el va precedir va ser conegut com "l'any sense estiu", degut a les baixes temperatures. Sé que pot sonar frívol però que se suposa que he de fer jo amb la roba d'estiu? Que serà dels meus vestidets de tirants i les sabates obertes?

No em deixa de semblar curiós tot plegat. Viatges per etapes per travessar el "vell continent" i països on ja comencen a preveure manca d'aliments d'importació. Fins i tot a tancat l'Alguaire, i això que ells estan acostumats a volar amb boira! La cosa està molt negre!

En tot cas, cap a on anem? Només la natura ens posa al nostre lloc, i li fem ben poc cas.



Webcam del volcà.


7 comentaris:

Sergi ha dit...

Ho sento pels teus vestidets, i la roba d'estiu. Desconeixia aquestes dades que dónes, però a mi m'aniria molt bé un altre any sense estiu. Repartim-nos-ho una mica. Cada any hi ha un estiu, no ens podeu deixar cada cert temps un any de descans. Em fa molta falta.

A mi el volcà m'afecta amb els vols. Esperem que es pugui volar aquesta setmana entrant. Islàndia, aquí anàvem a anar aquest any. Mala tria. Serà un altre any.

zel ha dit...

Jo també vaig escoltar això... però ja tinc el bitllet de Menorca i espero anar a descansar igualment!

Anna Tarambana ha dit...

Xexu, això dels avions és una mala passada. Aixòde l'estiu podria ser negociable... podríem acordar temperatures que em permetessin vestits i jersei?

Zel, Menorca! Amb fred o calor, s'hi podrà anar, segur!

Zinc, això que vustè s'atreveix a escriure és una provocació!! A veure si l'hauré de "vetar", hombre ya! Una mica de"decoro"! ;)

Gabriel ha dit...

Tens raó Anna...A Europa no tenim cap precedent contemporani de la mateixa magnitud.
Igualment cal ser prudents i és d'hora per fer pronòstics estiuencs.
Tan debò et puguis posar la teva robeta d'estiu...
Tot plegat demostra que per molt segle XXI que vivim seguim sent fràgils davant l'abast de la força de la Natura.
Per cert, la cançó dels Amics està molt bé.

Sergi ha dit...

Jo firmo on sigui que les temperatures permetin que les noies vagin amb vestits i jo amb jerseis! Com ens ho fem?

Josep B. ha dit...

Potser et decebo però n'hem tingut d'altres més forts que aquest, entre d'ells el Pinatubo que va contribuir a l'augment del forat d'ozó. Aquest és molt espectacular, però el de Tamora va volatilitzar l'illa i aquest es comporta, a escala, com els volcans del Petit Príncep.

Núr ha dit...

A mi tota aquesta història em fa molta por... Fa temps vaig llegir un article on explicava tota la teoria del 2012 i el final d'aquesta era i des d'aleshores visc amb la paranoia al cap... Per a mi, tant terratrèmol, tant temps boig, ara el volcà, només són senyals de la terra, a la qual li estan començant a pujar massa els fums de tan animals que arribem a ser els humans... En fi...

I pel que fa a l'estiu, jo tinc la grandiosa sort que vaig tot l'any amb tirants, així que un estiu més fresquet no m'hi farà renunciar. Com que no suporto la calor prefereixo mil cops més un estiu fresquet que un de calorós! :S