Començo la classe amb normalitat:
"GOOD MORNING EVERYBODY!" dic amb veu de presentadora de la televisió i ningú sap que és la sisena vegada que ho desitjo tan teatralment, i ningú sap l'esforç energètic que em suposa fer la mateixa cara d'enrotllada cada vegada que canvio d'alumnes.
"Good morning, Anna Tarambana" em responen a l'unison. Si, sona a pel·lícula cutre, però és així. Són les rutines diàries de l'hora d'anglès:
good morning,
the days of the week,
what's the weather like today? Cada una amb la seva cançoneta i cada una amb la seva resposta.
Good morning, Anna Tarambana.
Today it's Wednesday.
Today it's sunny.
Prossegueixo amb les rutines diàries, ara toca la temperatura, una excusa com una altra perquè parlin. Nen per nen vaig preguntant:
"
Whoever, what do you think? Is it hot or cold?"
I, ells un per un em van responent:
"
Outside hot i inside hot" D'acord, d'acord! Aquesta part no la tinc massa ben resolta, sobretot a nivell de correcció d'estructura però que uns nens de 6 anys sàpiguen reconéixer
inside i
outside, és un petit èxit.
Arribo a S:
"S, what do you think?""Avui no tinc ganes de parlar"
Coi! Quina declaració d'intencions més contundent i només amb 6 anys!
"Why?" Faig estrenyada.
"Perquè m'he llevat de mal humor"
Toma ya! Aquí intueixo que la cosa promet.
"Però què t'ha passat, S?" Dic jo, ja amb català. Perquè una cosa és ser profe d'anglès i intentar "stick to the language" (mantenir l'anglès com a llengua vehicular) però tampoc cal passar-se. A més, tampoc podia deixar el nen amb aquesta angoixa vital. No?
"M'he arrencat la crosta" i m'ensenya una marca al genoll "i m'ha fet molt mal"
"Bueno... però ara ja està..."
"No... però ja m'he llevat de mal humor, abans"
"I no vols dir-me
if it's hot or cold?"
"No"
Coi! Que tossut!
"I no has parlat gens fins ara?"
"Bueno...
he parlat lo màxim poc que he pogut" (Confesso que he anat a la taula i he pres nota, perquè sabia que seria un post!)
"Però escolta S..."
Allà vaig jo amb psicologia barata.
"...imaginat que l'Anna Tarambana" perquè quan sóc a l'escola parlo amb 3º persona com una jilipolles "un dia s'aixeques de mal humor, vingués a l'escola i a l'entrar m'assegués a la cadira, vosaltres em dirieu
Good morning i jo diria
No, que avui estic de mal humor, què et semblaria? Bé o malament?"
"Malament!"
"Doncs és el mateix, no?"
"Bueno... ara ja m'ha passat una mica el mal humor"
"Aaahhh... doncs així: What do you think? Is it hot or is it cold?"
"Inside hot i outside... mmm hot!"
La meva reflexió a posteriori és, això passava a quarts de dotze. Vol dir que aqeust nen ha estat
raru gairebé 3 hores. Ningú més se n'ha adonat?