divendres, de maig 14

Divendres fúcsia i verd

El carrer, quan falten pocs minuts per les vuit, és mig ple de mestresses de casa amb cistell que s'encaminen cap a plaça, i d'executius que van cap a la feina.

L'olor de la mantega dels croissants acabats de fer m'omple el nas i des de la distància en percebo l'escalforeta. Són les vuit i com cada divendres T i jo ens trobem al mercat, entrem juntes, comprem separades, ens retrobem a la parada del peix (8 sardines, si us plau, que m'hi podràs treure l'espina?) i anem caminant cap a la feina, mentre ens intercanviem les últimes perspicàcies descobertes. Omplim un prestatge de la nevera de la sala de mestres amb les nostres bosses i de seguida obrim els ordinadors. Revisem l'acte de l'últim claustre, contestem el telèfon, diem bon dia a nens matiners i, quan l'escola es posa en marxa i tothom és al seu lloc, comencem a respirar més tranquil·les.

Avui és divendres i tot fa baixada, plou però els nens juguen tranquils. Els emails dels sindicats ens omplem les bústies i algú fa algun acudit dolent sobre un mestre que arriba tard.

A la una baixo el paquet de la nevera de T., vaig cap al despatx, em poso la jaqueta i agafo el meu cistell, i just quan ja em posava el somriure del divendres, em criden per parlar amb la psicòloga. Avui plego a la una, i penso deixar-ho ben clar: em presento amb jaqueta, paraigua i cistell.

Surto a un quart i mig de dues, he sortit una mica més tard. Però encara tinc temps de fer una última compra.





5 comentaris:

Zincpiritione ha dit...

Sardines, Tarambana?

Ai, que la baixa de sou comença a fer els seus efectes... :P

(però ben bones que són!)

Sergi ha dit...

Jo trobo que has controlat bé la situació, no has marxat pas tan tard, no? Si encara has pogut comprar flors i tot! Sembla que ja respecten a la cap d'estudis.

Anna Tarambana ha dit...

Piritione, no se n'enrigui! Però llest com és, no em puc crure que no s'hagi adonat que el que m'he estalvait comprant sardines enlloc de rap, m'ho he gastat amb les gerberes!

Xexu, Això del respecte va a estones i a interessos... Però diem que ho porto prou bé... Sobretot si és divendres!

Joana ha dit...

Les sardines a la brasa són un regal sense colesterol : i ara ve l'estiu...i l'operació biquini ja està en marxa!
Les flors fan divendres també!
Jo hi vaig els dissabtes al mercat :)

Núr ha dit...

Quina idea més bona això de fer la compra a primera hora, abans d'entrar a la feina, i que tingueu una nevera per a poder-l'hi guardar fins que torneu cap a casa!

Les flors són maquíssimes! Jo espero algun dia animar-me a comprar-ne setmanalment. Fan tan bunik!