dijous, d’abril 21

Sant Jordi, la "antesala"

A veure, aquí s'han de dir les coses pel seu nom. El noi que no vulgui salvar cap princesa de les mans del drac del consumisme/ignorància/dietesexpresdestiu/vulgaritat o el què sigui que us vingui pel cap, és perquè no vol. Perquè de feina, n'hi ha, us ho asseguro.

Preneu-me a mi per exemple:

Tota ben vestideta fent cua, com unes quantes noies més, a la llibreria per tal de triar el llibre - EL LLIBRE - Per ser fidels als fets us he de posar en antecedents:

1. Jo ja tinc el llibre, triat, comprat, embolicat i amagat a la calaixera del llençols. (ai, això no ho havia d'haver escrit, massa tard!)
2. Però penso, calla, potser li podries regalar també un altre llibre X. 

Així, que com a princesa del segle XXI malgastadora estic fent cua per comprar el 2n llibre de Sant Jordi. Davant meu unes quantes noies, darrere unes quantes altres. Tot esperant, agafo un diari - ja has comprat el diari? Que demà no n'hi ha, em diu la veu de ma mare en off des de la trucada telefònica de les 9 del matí.

Em toca el torn i al avançar jo, la noia de darrere meu se m'arramba tant que em fa sentir incòmode: que no sap que hi ha una cosa que es diu espai personal o millor dit encara: no sap que hi ha denúncies per sexual harassment?

"Que teniu un llibre de ABCDEFG?" dic jo.
"No saps el títol?"
"No, no el recordo"
"De XYZ, has dit?"
"No de ABCDEFG!" I al final, envio a prendre pel sac la cua i la noia que no em deixa respirar i em poso just al costat de l'ordinador lateral del paio. 
" A veure de ABCDEFG em surt aquest llibre de l'any 2007, aquest altre de l'any 1997, aquest del 2005, però no està traduït, i un del 2009"
"Quin tens aquí?"
"Ah... cap"

Bravo, bravo, bravíssimo! Un aplaudiment i ovació general pel dependent. Imagineu a la princesa dient al drac: Em penses menjar? Ah... no.

M'acomiado i me'n vaig. I ja a fora, m'adono que porto el diari sota el braç, que no he pagat. 

En una d'aquelles mil·lèssimes de segon en que el bé i el mal es disputen el fer, penso a no pagar-lo, però això no seria propi de mi i menys després que elmeurei m'ha reformat i ha aconseguit que no robi res en els últims 4 anys, per tant, giro cua i el torno a la prestatgeria. Passo de tornar a entrar a fer el numeret: ai, no miri, és que marxava sense pagar, quin cap que tinc, jijijijiji... No gràcies.

Quan em pensava que no podria viure en un poble més patètic que aquest, on la millor llibreria no tenen un llibre de ABCDEFG, em passa una furgoneta pel costat: vidre avall, braç pelut penjant, cigarret  a la mà i un "hola" que prenten ser sensual i invitador.

De veritat, per favor, que arribi Sant Jordi, ja i que em faci tornar a sentir princesa.

6 comentaris:

Alyebard ha dit...

Masses dracs aquests dies. Jo he fet veure que no veia un paquetet que sembla un llibre. Ara falta trobar una rosa prou digne.
Que tingui un bon St. Jordi i que encerti amb el llibre.

Zincpiritione ha dit...

Mal fet, Tarambana! Després de com us han tractat, parlumenus us mereixíeu tenir el diari de gratis!

Per cert, gran autor aquest ABCDEFG (el XYZ també, però no bembé tant!) :P

Sergi ha dit...

Mmm... tot plegat m'ha semblat una situació per tornar derrotat a casa, un encadenament de fets d'aquells que et deixen rendit, sense motiu aparent. Res tu, demà a no treure el cap de sota el coixí en tot el dia, i el següent ja és Sant Jordi. De ben segur que el teu cavaller no et fallarà aquell dia.

Tarambana, què és això de que t'han reformat i ja fa 4 anys que no robes?? Que abans eres com la Winona Rider o què??

El porquet ha dit...

Avui podia haver marxat d'un bar sense pagar dos cafès amb llet que ni recordaven que havíem engolit.

Han sortit el Milú angelet i el Milú dimoniet dient-me què havia de fer, segons la versió angelical o endemoniada de cada un... finalment, com no podia ser d'altra manera (burruuuu) he acabat dient "manquen dos cafès amb llet".

En fi, jo dec ser una mena de Paf, un drac no pas màgic, però sí massa benèvol... s'ha de tenir més mala llet!!!!

Elfreelang ha dit...

Amb el preu que valen no m'estranya que en pispessis....dona per un diari....jo no sé si l'hagués deixat...després de la conversa....però sí sí que l'hagués deixat segurament....per cert el Senyor Mas ens ha enviat un correu @....no és broma...t'ho dic perquè si ets mestra te l'haurà enviat...

... ha dit...

No sé si hi haurà prou st. jordis al món per acabar amb tots aquests dracs quotidians!